De 1,5 meter maatschappij is op dit moment helaas de realiteit. Maar Twente is nog steeds even mooi. Door wat aanpassingen hier en daar kunnen toeristen en inwoners ook deze zomer genieten van de prachtige omgeving. De Twentse humor en taal bieden uitkomst om corona-proof materialen zoals vloerstickers, mondkapjes en veiligheidshesjes te “verTwentsen”. Met Twentse spreuken in het gebied en een online reiswijzer op visittwente.nl leidt Twente Marketing de toerist naar de mooiste en veiligste plekken in de regio.

Twents corona-proof materiaal  

In de positionering ‘Tijd zat in Twente’ staat de mentaliteit van de Tukkers centraal. In samenwerking met Artica heeft Twente Marketing daarom allerlei producten ontwikkeld om de corona-realiteit wat te verTwentsen. Denk bijvoorbeeld aan vloerstickers, mondkapjes en veiligheidshesjes. Of aan afzetlinten en posters. Met humoristische teksten als “1,5 méééééter” en “Ik mag oe geern, maar blief oet mien buurt” wordt de Twentse mentaliteit in de etalage gezet. Alle producten zijn samengevoegd op deze website (vedan met corona) en kunnen sinds vorige week besteld worden. Rien Mol van Landgoed het Rheins uit Enter is enthousiast: “Mooi dat er een Twentse lijn is gemaakt voor de 1,5 meter economie, dit kan ieder bedrijf gebruiken. Niet alleen de horeca en het toerisme maar ook winkels, scholen, gemeenten en andere bedrijven. Samen zorgen we voor een mooie Twentse uitstraling.” Ook in de gemeente Borne zijn de eerste materialen geplaatst: “’t Löp wa los… als je maar 1,5m afstand houdt”, aldus Corine Hofstra, toerisme manager van VVV Borne.

Online reiswijzer

Twente Marketing verwacht dit jaar een grote groep toeristen die nog nooit eerder in Twente is geweest. Mensen die normaal gesproken naar het buitenland gaan, maar door de coronacrisis op zoek gaan naar een bestemming in eigen land. Deze groep toeristen helpt Twente Marketing op weg via de online reiswijzer op visittwente.nl en social media. Aan de hand van een aantal vragen wordt de interesse van de consument in kaart gebracht en krijgt zij een persoonlijk aanbod op maat te zien van uitjes en accommodaties in Twente. Het aanbod wisselt per keer en is een efficiënte manier om direct boekingen richting de partners van Twente Marketing te generen. Het persoonlijke aanbod geeft de consument inspiratie en inzicht in welke accommodaties open zijn.

Green graffiti met Twentse spreuken

Vorig jaar al droeg Twente Marketing de mentaliteit en leefstijl van Tukkers al uit door het plaatsen van green graffiti in het gebied. Ook deze zomer worden in alle 14 Twentse gemeenten teksten als ‘Genieten. Tijd vergeten. Rustig aan doen. #thingstodointwente’ en ‘Als je opschiet, kun je vandaag nog rustig aan doen. #lifestyleopzntwents’ geplaatst. Quirine ter Haar, merkleider Twente Marketing: “We willen de mensen bewust laten stilstaan bij de Twentse leefstijl. Het leven is hier niet alleen heerlijk vanwege de omgeving, maar zeker ook door onze levenshouding en mentaliteit. Hier hebben we nog oprechte aandacht: voor elkaar, onze omgeving, de producten die te leveren etc. Dat zit in ons DNA en is een grootgoed. Zeker in deze tijd!”