Op zaterdag 16 november 14.00 uur houdt André Manuel, cabaretier en mede-schrijver van het boek ‘Namens alle Tukkers – Geluk in ’n Tuk, een signeersessie bij Boekhandel Broekhuis in Enschede. Het boek dat onderdeel is van de campagne ‘Tijd zat in Twente’ werd afgelopen maart uitgegeven door Twente Marketing en is sindsdien een besteller bij de filialen van Boekhandel Broekhuis in Twente.

Namens alle Tukkers
In het boekje valt te lezen hoe drukte en hectiek en een overvolle to-do-list van oppervlakkigheden het geluk soms aardig in de weg kunnen staan. In Twente doen we dat anders, volgens de schrijvers. Daar laten we ons niet opjagen. Weten we dat je de tijd moeten nemen voor de dingen die echt belangrijk zijn. Dingen waar je echt gelukkig van wordt. Aan de hand van 13 leefwijzen delen de Tukkers dit graag met de rest van Nederland. Tukkers André Manuel (cabaretier en muzikant) en Harry Nijhuis (wethouder en streektaalconsulent) zetten de Twentse mentaliteit en taal in om de lezer kennis te laten maken met de streek én om de Nederlander weer te leren hoe het leven eigenlijk bedoeld is.

Cartoonist (o.a. het Parool) Hein de Kort versterkt het geheel met illustraties vanuit zijn westerse blik.

De 13 leefwijzen uit Twente zijn ook te bekijken op www.tukkers.nl.

Het boekje is voor € 9.95 te koop bij ondere andere de filialen van Boekhandel Broekhuis. De signeersessie met André Manuel vindt plaats van 14.00 – 16.00 uur bij Boekhandel Broekhuis, Marktstraat 12, Enschede.

Campagne ‘Tijd zat in Twente’
Twente Marketing investeert met de campagne ‘Tijd zat in Twente’ in de positionering van Twente met als doel de merkbekendheid te vergroten. Quirine ter Haar, merkleider Twente Marketing: “Tijdens een vakantie in Twente willen we mensen bewust stil laten staan bij hun huidige leefstijl. We laten bezoekers kennismaken met  de Twentse levenshouding en mentaliteit. Tukkers gaan niet mee met elke hype en houden zich minder bezig met oppervlakkigheden. Hier hebben we nog oprechte aandacht: voor elkaar, onze omgeving, de producten die te leveren etc. Dat zit in ons DNA en is een grootgoed.” De Tukker mentaliteit bundelen in boekvorm en op www.tukkers.nl is een onderdeel van een totaalcampagne om meer bezoekers naar de regio te trekken.

Quote over de aanbieding en een leuke toevoeging is op de feitelijke informatie die in de rest van de tekst staat vermeld.