Met deze radioboodschap wil Twente Marketing de werkende Nederlander overtuigen om er even tussenuit te gaan in Twente. Herstellen van stress en de vrijheid ervaren van het “gewoon even niets moeten” zijn twee belangrijke redenen waarom mensen op vakantie gaan. De commercial speelt hierop in, met als doel de midweek boekingen in het voorjaar aan te jagen. De radiocommercial wordt in spitstijden op Radio 2 uitgezonden van 9 t/m 20 mei en van 13 t/m 24 juni.

Twentse accommodaties nog vrij tijdens midweken

Vakantie wordt sinds covid-19 door Nederlanders steeds korter voor vertrek geboekt, zo blijkt uit een onderzoek naar zoek- en boekgedrag van vakantiegangers (Zoover Vakantiemonitor, 2021).

Gebiedsmanager Quirine ter Haar: “We kiezen dus bewust voor een radiocommercial in deze periode, om de last-minute boekingen in het voorjaar aan te jagen. Vrije tijds ondernemers geven aan dat zij met name op de doordeweekse dagen nog plek hebben.”

Bijna een miljoen Nederlanders hebben last van werk gerelateerde stress klachten. Herstellen van stress en de vrijheid ervaren van het “gewoon even niets moeten” zijn twee belangrijke redenen waarom mensen op vakantie gaan volgens Psychologie Magazine. Marketingadviseur Geertje Oolbekkink: “Met onze commercial spelen we met een knipoog in op de prestatiemaatschappij. In onze drukke maatschappij ligt stress snel op de loer. Twente is dan de ideale “escape” om weer even tot jezelf te komen.”

Twente populair sinds corona

Twente is gelegen in Overijssel, de provincie die na Utrecht vorig jaar de grootste groei in overnachtingen heeft weten te realiseren (bron: CBS 2021). Twente Marketing wil deze groei graag vasthouden. Twente biedt vakantiegangers een rijk cultureel aanbod in combinatie met natuur & ruimte. Het is een aantrekkelijke plek met oprechte aandacht voor elkaar in zowel de dorpen als de steden. Dit is terug te zien in de welvaartcijfers over gezondheid en tevredenheid met het leven. Die cijfers liggen in Twente gemiddeld hoger dan in de rest van Nederland (Twente Index). Gebiedsmanager Quirine ter Haar: “Sinds covid-19 heeft een nieuwe doelgroep Twente (her)ontdekt. Het is een wat jongere, hoogopgeleide gast die verrast is door de kwaliteit die Twente te bieden heeft. Die doelgroep willen we vasthouden”.

De radiocommercial wordt in spitstijden op Radio 2 uitgezonden van 9 t/m 20 mei en van 13 t/m 24 juni en wordt versterkt met een online campagne via de kanalen van Visit Twente.

Bekijk hier het uitzendschema.

Doe je oordoppen in en beluister de commercial hieronder: