Liesje22, ’s werelds eerste cowfluencer is beloond met prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn Europese onderscheidingen voor de meest opvallende producties op het internet. Liesje22, een koe uit het Twentse Geesteren, is de hoofdrolspeler van de campagne die Lemon Scented Tea voor Twente Marketing maakte. De campagne ontving de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury. 

Anderhalf miljoen views voor Liesje
De uitbraak van de coronacrisis beïnvloedde dit jaar de campagne van Twente Marketing sterk. Zo konden bijvoorbeeld bekende influencers niet worden uitgenodigd om de regio te ontdekken. Twente Marketing haalde daarom Liesje22 van stal om coronaproof de schoonheden van Twente te laten zien. De fotogenieke koe reisde samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Twente door en kreeg wereldwijd aandacht. Meer dan anderhalf miljoen kijker volgden Liesje op haar avontuur. Naast online, bereikte de cowfluencer de (inter)nationale televisie, radio, kranten en bladen.

Ook Familie Flamingo van VisitOost valt in de prijzen
Ook Familie Flamingo heeft de publieksprijs én een bronzen award van de vakjury ontvangen. Zo typisch Overijssels als de zwart-witte koe is, zo ‘on-Nederlands’ zijn de flamingo’s die dit voorjaar opeens bij de IJssel neerstreken. Ze pasten perfect bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. “Daarin laten we zien hoe bijzonder ons gebied is. Een bezoek voelt aan als een buitenlandse vakantie. Dat vier flamingo’s in onze provincie belanden, is daarvoor een mooi symbool”, kijkt Alice Voorhorst terug op de campagne. Lemon Scented Tea ontwikkelde samen met illustrator Bycen Molenaar onder meer een vrolijk digitaal prentenboek op Instagram stories.

“We zijn supertrots dat de campagnes ook internationaal scoren. Ze passen heel goed in de bijzondere tijd waarin we leven. Met deze awards zetten ze ons gebied nog een keer in de schijnwerpers”, aldus Alice Voorhorst, branding manager bij MarketingOost.

Meeste stemmen
Lemon Scented Tea ontving begin deze week het goede nieuws uit London. Het is nog niet bekend waarom de vakjury viel voor de koe en de flamingo’s uit Overijssel. Dat moet blijken uit het juryrapport. De publieksprijs is toegewezen op basis van de meeste binnengekomen stemmen.